درباره سازمان

شرکت امتداد بینش مانا با شناسایی نیاز کشور به توسعه راهکارهای کاهش‌دهنده مصرف انرژی و در راستای تلاش برای تحقق این امر در صنعت ساختمان، در سال 1402 تأسیس شد. بهره‌گیری از فناوری سامانه‌های مرکب‌‌ عایق حرارتی بیرونی موسوم به اتیکس در نمای ساختمان، رویکردی است که می‌تواند نقش اصلی مدیریت مصرف انرژی ساختمان‌های کشور را به خوبی ایفا کند. بر همین اساس متخصصان شرکت امتداد بینش مانا پس از یک سال مطالعه و بررسی این فناوری، محصولی را توسعه دادند که با نیازهای صنعت ساختمان کشور سازگار بوده و خواسته‌های اساسی آن را برآورده می‌کند. این محصول با نام تجاری اتیکس مانا ثبت شده است.

اتیکس
اتیکس

ماموریت و چشم‌انداز

ماموریت اتیکس مانا متکی بر دو اصل بنا شده است: دستیابی به ساختمان‌های بسیار کم‌مصرف انرژی، تحقق اهداف زیبایی‌شناختی معماران در طراحی نما. تجهیز نمای ساختمان‌ها به عایق حرارتی بیرونی، بهترین رویکرد برای بهینه‌سازی مصرف انرژی ساختمان و ایجاد آسایش حرارتی برای ساکنان آن است. اتیکس مانا با هدف کمک به صنعت ساختمان کشور برای دستیابی به این فناوری، محصولی باکیفیت مطابق استاندارد ملی ایران را توسعه داده که نمای ساختمان را به یک سامانه عایق حرارتی بیرونی مجهز می‌کند. در کنار توجه به کارایی انرژی ساختمان، زیبایی نمای آن دغدغه دیگری برای ساکنان است. بنابراین هدف بعدی اتیکس مانا در راستای تحقق اهداف زیبایی‌شناختی معماران در طراحی نما تعریف شده است. طراحی و توسعه جزئیات اجرایی دقیق اتیکس به معماران کمک می‌کند بدون آن که بابت بکارگیری اتیکس با محدودیتی مواجه باشند، طراحی نما را انجام دهند.

اتیکس مانا آینده‌ای را متصور است که در آن با بهره‌مندی بخش عمده ساختمان‌های ایران از فناوری اتیکس، توسعه پایدار به طور یکپارچه با ظرافت معماری در هم تنیده شده و تعادلی هماهنگ بین فرم و عملکرد ایجاد می‌شود. آینده‌ای که در آن آسمان ایران روز به روز آبی‌تر خواهد شد.​

مزیت محصول

در صنعت ساخت و ساز که امروزه به سرعت در حال تحول است، تقاضا برای راهکارهای ساختمانی انرژی-کارآمد و طرح‌های نوآورانه نما در حال افزایش است. با این حال، مصالح و روش‌های ساخت سنتی اغلب در برآوردن این نیازها موفق نیستند، در نتیجه عملکرد انرژی ساختمان به خطر افتاده و امکانات طراحی محدود می‌شود. بکارگیری فناوری اتیکس، امکان دستیابی به نمای عایق حرارتی بادوام را برای معماران و کارفرمایان فراهم می‌کند، به گونه‌ای که الزامات مبحث 19 مقررات ملی ساختمان ایران (دستیابی به ساختمان‌های EC، EC+ و EC++) به راحتی رعایت می‌گردد. این در حالی است که محدودیتی برای طراحی نمای ساختمان نیز ایجاد نمی‌شود. مطابقت اتیکس مانا با استاندارد ملی ایران کیفیت این محصول را تضمین می‌کند. عملکرد اتیکس مانا در برابر حریق نیز آزمایش شده و این محصول رده B آتش را کسب نموده است.

خدمات اتیکس مانا

خدمات شرکت اتیکس مانا در دو زمینه اصلی به کارفرمایان ارائه می‌شود: طراحی نقشه فاز 2 معماری نما مجهز به اتیکس (جزئیات اجرایی اتیکس)، ارائه محصولات سامانه اتیکس با کیفیت بالا مطابق استاندارد ملی ایران

اجرای صحیح اتیکس نیازمند طراحی دیتیل‌های اجرایی و رعایت این جزئیات در اجرا است. کارفرمایان می‌توانند طراحی نما (فاز 1) پروژه خود را برای کارشناسان اتیکس مانا ارسال کنند تا آن‌ها جزئیات اجرایی (نقشه فاز 2) را طراحی کرده و میزان مصالح مورد نیاز را براورد کنند.

در کنار اجرای صحیح، کیفیت مصالح و مطابقت آن‌ها با استانداردهای معتبر، برای دستیابی به کارایی انرژی مورد نظر و نمایی زیبا و بادوام ضروری است. اتیکس مانا مصالح مورد استفاده در سامانه اتیکس را مطابق استاندارد ملی ایران به کارفرمایان ارائه می‌کند.

مجموعه ای از تصاویر اتیکس